Άρθρο του Μαθητή της Γ' Λυκείου Θ. Παλάσκα

 

  Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΦΗΒΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ 

ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΛΑΣΚΑ μαθητή του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

Ήταν 18 Απριλίου όταν έμαθα τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την εκλογή των έφηβων βουλευτών της ΚΑ? Συνόδου 2015-16. Είχε προηγηθεί μια σειρά εργασιών οι οποίες μου έδωσαν το δικαίωμα να ελπίζω σε μία επιλογή μου.


Επρόκειτο  για  μια εμπειρία μοναδική, καθώς τίποτα δεν με προετοίμαζε για το τι θα ακολουθήσει και τι θα ζήσω τις επόμενες 5 ημέρες. Θέμα της φετινής συνόδου της Βουλής των Εφήβων ήταν τα παιδικά δικαιώματα


5 Ιουλίου ήταν η ημερομηνία αναχώρησης από τα Τρίκαλα. Είχα την ευκαιρία κατά τη διάρκεια της διαδρομής να γνωρίσω τους άλλους «συναδέλφους» από τις πόλεις της Θεσσαλίας. Όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας περίμεναν οι υπεύθυνοι για να μας οδηγήσουν στην πρώτη μας ενημέρωση. Παράλληλα είχα την πρώτη μου επαφή με άτομα τόσο από άλλες περιοχές της Ελλάδας αλλά και από χώρες του εξωτερικού όπως η Γερμανία, η Η.Π.Α, η Ν. Αφρική και η Αιθιοπία, μαθητές δηλαδή ελληνικών σχολείων. Επίσης έγινε ο διαχωρισμός των παιδιών στις 6 προεπιλεγμένες ομάδες

 (Παιδική φτώχεια, Υγεία, Προσφυγική κρίση, Εκπαίδευση, Παιδική προστασία, Δικαιοσύνη). Η δική μου ήταν η ομάδα της Δικαιοσύνης.

Την επόμενη ημέρα ήταν η πρώτη μας στο χώρο της βουλής. Έπειτα από μια πρώτη γνωριμία μεταξύ των μελών των ομάδων, είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε ερωτήματα σε βουλευτές όλων των πολίτικων κομμάτων. Η απογευματινή μας ολομέλεια είχε ως στόχο την ψήφιση των ερωτήσεων που θα εκφωνούνταν στον Υπ. Παιδείας  στην επίσημη ολομέλεια της συνόδου μας. Το βραδύ παρακολουθήσαμε μια συναυλία από σχολικά συγκροτήματα στο προαύλιο του κτιρίου της βουλής.


Το πρωινό της 3ης ημέρας μας βρήκε στην ακρόπολη οπού ξεναγηθήκαμε. Το απόγευμα συγκροτήσαμε την επιτροπή της ομάδας μας σε αίθουσα της βουλής των Ελλήνων ακούγοντας και ψηφίζοντας τον εισηγητή  στην επίσημη ολομέλεια. Κατόπιν, προχωρήσαμε στην συγκρότηση του νομοθετικού μας έργου προτείνοντας, μετατρέποντας ή απορρίπτοντας νομούς και ιδέες των εφήβων. Όλα μέσω ψηφοφορίας και επικράτησης της πλειοψηφίας. Η μέρα μας έκλεισε στο ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» παρακολουθώντας θεατρική παράστασή.

Στην 4η ημέρα, ολοκληρώσαμε επί  της αρχής το νομοθετικό μας έργο, το οποίο θα έπαιρνε την τελική επίσημη του μορφή για την αυριανή ολομέλεια.

Η Δευτέρα και τελευταία ημέρα του «ταξιδιού» (11 Ιουλίου) ήταν η πιο σημαντική. Παρακολουθήσαμε το έργο που είχαμε κάνει τόσες μέρες. Είδαμε τον κοινοβουλευτικό έλεγχο να ολοκληρώνεται με επιτυχία και τον Υπ. Παιδείας να δίνει απαντήσεις στις ερωτήσεις των παιδιών καθώς και να ανακοινώνεται το νομοθετικό έλεγχο όλων των ομάδων. Σχεδόν όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί έδωσαν το παρόν υπό την παρουσία φυσικά και του Πρωθυπουργού αλλά και του συνηγόρου του παιδιού κ. Γιώργου Μόσχου, ο οποίος ήταν μαζί μας καθ? όλη την διάρκεια των εργασιών. Όλα αυτά με τηλεοπτική κάλυψη από  το κανάλι της βουλής,

Πολλοί μπορεί να απαξιούν για αυτόν τον θεσμό, να θεωρούν τις ιδέες των παιδιών αναχρονιστικές. Όμως για να κατανοήσει κάποιος την σημασία του όλου προγράμματος, θα πρέπει να το ζήσει από «μέσα» . Απ? όλα αυτά το πιο σημαντικό μήνυμα που έλαβα είναι ότι μέσα από την συνεργασία διαφορετικών ανθρώπων και χαρακτήρων μπορούν να επιτευχθούν σπουδαία πράγματα.

 Πριν λίγες ημέρες, έλαβα επιστολή από τον Γενικό Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Κ. Παπαϊωάννου με την οποία γνωστοποιεί ότι το νομοσχέδιο της ΚΑ? Συνόδου Βουλής των Εφήβων 2015-16 έχει σταλεί στα αρμόδια υπουργεία και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς κατά την περίοδο 2017-19.

Βρίσκεστε εδώ: Κεντρική Μαθητές Εργασίες Άρθρο του Μαθητή της Γ' Λυκείου Θ. Παλάσκα